Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

woensdag 26 augustus 2015

De kokosnoot is geen noot!



De kokosnoot is GEEN noot
Ik houd enorm veel van de smaak van kokos. In zoete zowel als hartige gerechten.

Een van mijn favoriete gerechten is Fish in green curry sauce ( met kokosmelk). Daar mag je mij voor wakker maken.

In mijn bakrepertoire zijn ook een paar heerlijke ( volgens mij) recepten opgenomen.

Een verse kokosnoot is heerlijk om lekker leeg te schrapen, verse sap te drinken en de harde 'schil' te bewaren en op te hangen in de tuin met vogelvoer.


Lammingtons, Louise cake, coconut slice om maar een paar lekkere eetervaringen te noemen.

Mijn ervaringen stammen uit de Engelse keuken zeg maar. Ik bezit ook het exemplaar van Margriet die al jaren door mijn moeder altijd gebruikte en daar snuffel ik ook wel in. Toch als het op 'baksels' aankomt, gaat mijn neiging toch meteen naar een aantal Engelse favorieten.

Louise cake

Hier het recept voor Coconut Dream uit het Edmonds boek
( page 63)

125 g zachte boter  -  1/2 cup bruine bastard suiker
1 1/2 cups bloem  -  1 tsp bakpoeder

Mix boter en suiker tot goed gemengd en luchtig. Voeg daar de gezeefde bloem en bakpoeder aan toe en maak een deeg ( is wat kruimelig)

Lamington
Druk plat de kruimeldeeg in een 20x30cm bakblik. Bak op 200 graden voor 8 minuten - tot gedeeltelijk gaar. Haal uit de oven en schenk topping mix op het deeg.

Topping mix:

2 eieren  - 1 cup bruine bastard suiker  - 1 cup gehakte nootjes ( zie peanut brownies recept) - 1 1/2 cups kokos  -  4 tsp bloem
1/2 tsp bakpoeder  -  1 tsp vanille essence.
Coconut (lemon) square

Klop eieren tot luchtig, voeg suiker toe and klop tot dikke massa. Meng bloem met bakpoeder en vouw luchtig door ei/suiker mix Daarna voeg vanille essence, kokos en nootjes toe. Roer heel lichtelijk door elkaar. Niet hard kloppen.

Zet baksel terug in de oven en bak voor 40-45 minuten op 160 graden.








Smakelijk. En succes ermee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten