Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

dinsdag 21 maart 2017

Er is geen ontkomen meer aan

De afgelopen weken zijn bizar druk geweest. Niet alleen met koken maar ook  met allerlei huishoudelijke zaken en ten hulp schieten buiten de deur. Wij hebben een paar familieleden kunnen bijstaan in situaties en daarbij ons eigen 'minder belangrijke' taken even uit handen gegeven.

tJa, uit handen, betekend dat je het ook weer op moet pakken.

Vandaag, de oven- oooooh wat heb ik die verwaarloosd. Nou ja, verwaarloosd?! Ten opzichten van schoonmaken dan. Want gebruiken, dat heb ik het wel degelijk gedaan.
En dat is te merken. 😳

Dus voorlopig met mijn hoofd in de oven.

Daarna de vriezer aanpakken. Dat doe ik het liefst in de winter- dan kan alles op balkon. Nou zijn de temperaturen nog niet tropisch dus het moet kunnen- vandaag nog.

Over een paar weken ben ik een tijdje 'Down Under' op bezoek bij (klein)kinderen. Ik hoop dan ook wat leuke keukenweetjes, gebeurtenissen en recepten te delen. Ik heb een paar kleindochters die van de keuken houden, een zoon die graag vist en een schoondochter die het leuk zou vinden om wat nieuwe trucjes te leren. Het wordt dus feest.

Mijn handen zijn weer bijgekomen van de eerste aanslag boenen. Ik ga weer verder.

Om te beginnen had ik citroensap, citroenen, water en baking soda in de oven gedaan en op 200 graden gezet. Het stoom, soda en zuur zorgde voor het oplossen dat de 'bovenste laag' viezigheid van de wanden af droop. Nu heb ik weer eventjes de oven met water aangezet om opnieuw te stomen. Milieu vriendelijk werken zorgt wel voor wat meer - ellebogen werk, maar dan heb je ook wat!

Fijne dag nog verder allen. En vooral veel keuken plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten