Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

vrijdag 14 juli 2017

Koken of schrijven ( over koken)

Het begon allemaal zo strak en leuk. Ik heb deze blog een beetje verwaarloosd. Niet express of met tegenzin, maar tijddruk en andere bezigheden.

Hier ben ik dan weer vol goede moed.

Vakantie voorbij. Weer tijd om mij te verdiepen in al die recepten die ik op hebt geslagen, de (2) nieuwe kookboeken die ik heb aangeschaft te lezen en gebruiken. Ook om een paar gerechten te maken die ik in de vakantie hebt gegeten maar denk- "Mwa, dat kan anders".

Ook ben ik afspraken aan het inplannen. Voor verjaardagcadeau geven mijn man en ik 'Dinerbonnen'. Ook voor bijzondere redenen zoals het vieren van het leven, dankbaarheid voor vriendschappen en gewoon, omdat het leuk is om met vrienden  om de tafel te zitten en samen van een lekkere maaltijd te genieten.

Onze eerste vakantie trip was een Meren en Bergen arrangement van de ANWB. Geweldig. Drie leuke hotels, elk totaal verschillend van elkaar. Prachtige plekken bezocht en mooie wandelingen gemaakt. Goed gegeten en toch ook 1 kilo afgevallen. Jaja, dat was een verrassing. Nou, ik had wel goed opgelet hoor, en had me niet los laten gaan aan het eetaanbod. Toch ben ik er trots op dat het gelukt is om mijn eet discipline in toom te houden. Ik kwam echt niets te kort.

Bij thuiskomst was het opschieten geblazen want over 36 uur zouden we opgehaald worden voor etappe 2 van de vakantie. Een boottocht op de Friesche meren met nog 6 andere. Aan mij om de menu's en boodschappenlijst samen te stellen. Een leuke uitdaging. Koken voor 8 personen op een boot in een kleine ruimte met beperkte mogelijkheden.

Volgens de groep ben ik met vlag en wimpel geslaagd daarin. Natuurlijk voel je dan een bepaalde trots. Er zijn dingen die ik, zou de kans zich voordoen, anders zou doen. Maar over het algemeen ben ik tevreden.

In de tussen uren dat we thuis waren- hadden we toch even tijd om mijn zwager en een vriendin uit de mannen hun kindertijd uit te nodigen om aan te schuiven. Wij moesten toch eten, en terwijl de wasmachine draaide en de koffers uit en in werden gepakt snelde ik mij naar onze lokale supermarkt.

Avantage: Een Turkse supermarkt ( 800 m2) waar allerlei heerlijk dingen te koop zijn. Vlees ongekend vers en lekker. Groenten en fruit in overvloed en variaties die niet overal voorkomen. Alle andere producten plus genoeg Nederlandse herkenbare dingen om niet ver van huis te hoeven gaan winkelen.

Dus, heerlijk in mijn keuken koken na 10 dagen restaurant maaltijden genuttigd te hebben. Niks mis mee- maar ik popelde om weer zelf aan de slag te kunnen.

Lam. Een van mijn man zijn favourite vleessoorten.

tJa, dan maar helemaal uitpakken. Een drie gangen menu.

Een gazpacho ( koude tomatensoep) lam, couscous en broccoli en een lemon/lime cheesecake!
Oh wat fijn om weer thuis te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten