Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

vrijdag 25 augustus 2017

Zo af en toe Uit een andere Keuken eten is ook lekker

Het gebeurt wel eens dat we uit eten gaan. Niet elke week maar toch wel een keer per maand. Toevallig ( toeval bestaat niet πŸ˜‚ ) zijn we deze maand ietsjes uitbundiger geweest. Komt omdat we een paar keer uitgenodigd zijn- en nee zeggen is ook zo onbeleefd, toch? πŸ˜‚πŸ˜‚

Deze week maakten wij het wel erg bont met 2 avonden achter elkaar ergens anders aan tafel te gaan zitten.

Ik houd van vis. De afgelopen maanden heb ik best wel wat klusjes gedaan voor mijn zwager die regelmatig bij ons eet, dus trakteerde hij op een avondje uit.

Omdat de zon scheen en de temperatuur het toeliet, begonnen wij met een wijntje op een terras. We waren met de bus- dus geen BOB nodig die avond. Stap 2. Op tijd aanmelden bij ons gekozen restaurant: De Stroper, Dordrecht. Het mag genoemd worden. Wij hebben genoten van een heerlijk 4 gangen menu. Voor mij waren de drie gangen die vooraf het dessert gingen toch wel de lekkerste. Heerlijke vis, super lekker bereid en kunstzinnig opgediend. Ik ben er nog steeds erg blij van. Het personeel was professioneel, vrolijk en behulpzaam. Maakt zo'n ervaring ook leuker.

Het dessert van voor mij een tegenvaller. Te zwaar, te koud en te groot. Het had eerder uit de koeling mogen komen, kleiner gemogen en net als de gerechten, wat verfijnder. De mannen, ( man lief en zijn broer) waren er wel tevreden over maar gaven ook aan dat het 'net' iets teveel werd. We gingen tevreden en voldaan huiswaarts.

De volgende afspraak stond al voor de deur. Maanden geleden een tafel gereserveerd door vrienden uit Burgh Haamstede bij Le Beau, Goes. Wij waren er al eerder geweest met dezelfde vrienden. Omdat de ervaring nog zo positief in ons geheugen stond, was het niet moeilijk om met dit voorstel mee te gaan.

Zo af en toe lukt het ons om gebruik te maken van de aanbiedingen op Social Deal. A geweldige website/App waarop diverse producten inclusief maaltijden met speciale prijzen in aanbieding staan.

Voor de 2de keer dus bij Le Beau op een wat goedkopere manier lekker gegeten. De service was vriendelijk en correct, de ambiance mooi en sfeervol. Parkeren was deze keer wel wat lastiger omdat het druk was in de stad. Het lukte allemaal.

Ook weer een 4 gangen menu gekozen. Voordeel hiervan voor mij was dat ik een koffie ( cappuccino) kon bestellen als een dessert. Er kwamen ook wat lekkernijen bij die ik met mijn tafelgenoten deelde.

Deze keer was er wel een BOB nodig. Goes - Dordrecht is een uurtje rijden. Geen wijntje op terras en geen wijn bij het eten. Ik zit dan op een tonic en water. De huiswijn smaakte uitstekend hoorden ik van mijn tafel genoten.

Vis, weer de keuze voor de gerechten. Lekker vers brood met boter op een mooie gladde kei. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Leuk, geinig en de steen was koud dus de boter was ook goed van temperatuur.

Even een warme komkommersoepje als smaakmaker vooraf. Lekker hoor. Ik voelde mij echt verwend. Als ik uit eten ga wil ik ook dingen proeven die ik niet zelf uitprobeer of nieuwe smaken of ideeΓ«n opdoen die ik ook toe kan passen. Zo leer ik er ook weer wat bij.

Ook, net als bij De Stroper, leuk opgemaakte borden. De smaken klopten en de, nieuw voor mij, gepofte korreltjes aardappel een verrassende toevoeging op het bord. Hete borden- echt super. Het gerecht blijft zo lekker warm. De smaak is dan nog beter aanwezig.

Piri Piri Kippensoep 
Beide avonden waren de gerechten erg goed aanwezig en zacht van smaak. Geen bommen die af gingen in mijn mond. Heerlijk. Alles klopte en paste bij-elkaar. De soup ook weer diep van smaak. Het hoofdgerecht prima van hoeveelheid. Ik zie dan de borden die helpen om het gerecht er mooi uit te laten zien - het oog wil ook wat! Echte verwennerij.

Vandaag dus weer thuis eten en koken. Ik heb een beetje een rustdag genomen door veel andere druktes even van mij af te laten glijden. Toch zet ik  mij in voor een lekkere maaltijd. Gezien op een FB pagina- van Francesca Kookt. Kip Piripiri soep

Het staat op. Er komen de lekkerste geuren Uit mijn Keuken. Het water loopt de mannen al in de mond. Ze moeten geduld hebben tot half 8. Eerder ben ik er niet klaar mee. We gaan wel buiten eten- dat staat vast. Oh zomer wat ben je toch goed bezig. Ik waan mij in verre landen met alle gemakken van thuis. en, BOB is thuis - dus dat wijntje gaat er vast wel in straks!

Smakelijk eten allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten