Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

dinsdag 10 oktober 2017

Fish - the family dish


Fish- the family dish...een leus van een reclame op tv in Nieuw Zeeland. Als wij dus vis eten, komt die zin altijd naar voren. Een gewoonte geworden.

Forel
Nou weet ik ook wel dat niet elk gezin er zo over denkt - en dat vis door sommige familieleden gewaardeerd wordt en niet door anderen. Smaken verschillen.

Twee keer in de week ( vrijdag en zaterdag) staat er een grote markt in Dordrecht. Uiteraard horen daar visboeren bij. Een paar weken geleden waren manlief en ik in Blaak, Rotterdam op de markt. Ook een heel visfeest. Zo koop ik het ook het liefst. In de open lucht, met roepende marktlieden en druk bezette kramen waar mensen dringen om hun aankopen te doen.
Poon

Een poos geleden had ik een foto geplaatst van een visgerecht en beloofd het recept zou volgen... en tot mijn schaamte toe - is er nog niet van gekomen.
Ik heb zoete en gewone aardappel gebruikt.
Vandaar de kleuren.

Drie soorten kochten wij in Dordrecht op een vrijdagochtend. Het zou een visweekend worden. Heerlijk vooruitzicht. Poon, dorade en forel. De poon heb ik gefileerd en gebakken, de forel heeft manlief gerookt en de dorade, nou die ging de oven in

Het gerecht was erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar. Het gerecht heb ik op een grote schaal geserveerd aan tafel. Met z'n drietjes was het smullen geblazen. Ik zou zeggen - Smakelijk eten!

Klik hier voor het recept
Dorade uit de oven...
!















Geen opmerkingen:

Een reactie posten