Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

zondag 14 januari 2018

Een recept van een vriend

Voor de nieuwe lezer, ik heb 30 jaar ongeveer in New Zealand gewoond. Daar heb ik de grootste deel van mijn kookervaringen opgedaan. Mijn stijl is dus een mengelmoes van hier en daar. Zo heb ik ook een schaar van vrienden die daar wonen waar ik nog steeds leuk en goed contact mee hebt. Door het contact krijg ik ook zo af en toe wat leuke ideetjes en/of recepten toegestuurd. Die moet ik dan uitproberen, dat snap je wel.

Een van die recepten kreeg ik net voor de kerst en was van een vriend die eigenaar/kweker is van champignons. Hij deelde dit op zijn pagina, Quality Mushrooms en ik heb het bijna voor 100% gevolgd.

Wat leuk was, dat er Nederlands vroegen naar vertaling van ingrediƫnten. Bv, " wat is capsicum?" dat is dus een paprika. Frans had geen kleur bij gegeven ook niet hoe je de onderdelen moest/kon snijden om zijn gerecht helemaal na te maken. Enfin. Ik heb er wat van gemaakt en het smaakte uitstekend. Dus bij deze: Hier een Nederlandse versie.


50 gram gember ( ik ging ervan uit dat het vers geraspte gember was) 
2 rode pepertjes ( ik heb chili vlokken gebruikt)
50 gram kokos olie ( ik heb knoflook olijfolie gebruikt)
50 gram boter
2 paprikas ( 1 rood 1 groen in kleine blokjes gesneden)
1 klein uitje ( ik gebruikte een rode ui gesnipperd)
250 @ 300 gram champignons ( ik had 3 soorten- champignons, kastanje champignons en oesterzwam champignons)
Zout en peper

In de wok verhit de olie en smelt de boter erin ( ik heb knoflook olijfolie gebruikt met boter). Bak de uitjes en paprika's glazig, voeg chili vlokken ( naar wens)  toe. Voeg de champignons toe en schep alles om. Ik heb de champignons allemaal anders gesneden, de gewonen in plakjes, de kastanje in grove blokken en de oesterzwam in repen.) Als het wat droog bakt voeg iets meer boter toe. Maak op smaak met zout en peper. Blijf omscheppen tot gewenste gaarheid is bereikt.

Heerlijk op glas noodles, rijst of zelfs op toast. Ik zou zeggen Smakelijk eten.

Kookze.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten